zondag 4 juni 2006

Bewegen is goed voor mij

Het is lang geleden dat ik zo slank was als een den. Zo slank zijn als mijn dochter is een doel dat ik gelukkig niet hoef na te streven, mijn zonen zijn trouwens wél erg dun. Vroeger kon ik eten wat ik wilde, er kwam geen grammetje aan. Om mijn figuur te behouden deed ik niks bijzonders, gewoon iedere dag fietsen en sporten hoorde bij mijn normale leven.
Dat is de laatste jaren wel anders! Door mijn werk leid ik vooral een zittend leven, buiten de deur verplaats ik me voornamelijk met de auto. Alleen als het echt mooi weer is, komt de fiets nog wel eens buiten voor een plezierritje. De kilo's zijn er dan ook zichtbaar bijgekomen en voor sporten kon ik tot voor kort nooit de tijd en gelegenheid vinden. Als gewetensusser staan daarom boven wel een aantal fitness apparaten, maar meestal ontbreekt de discipline om daar ook daadwerkelijk gebruik van te maken.
Maar zoals het vaak bij mij gaat, kwam ik ook hier op een punt dat ik zo niet verder wilde. Ik had al een paar keer op internet gezocht naar mogelijkheden om verantwoord te bewegen en daardoor wat af te vallen, toen er een folder in de bus viel die precies aan mijn verwachtingen voldeed. Reclame van een instituut voor slankheid en figuurcorrectie met daarin de aanbeveling dat hun programma ook heel goed werkt voor mensen die niet zo van sporten houden! Daar moest ik meer van weten.
Nadat de folder meer dan een week op mijn bureau had gelegen, was ik zo ver dat ik een afspraak moest maken van mezelf. Een vrijblijvende figuuranalyse en uitleg over hun programma, met daarbij een prognose van het aantal centimeters dat eraf kan.

Zelf zeggen ze daarover: 'Wij zijn zo overtuigd van het succes van onze methode, dat we je zelfs schriftelijke garantie geven op het resultaat. Mocht je het door ons gegarandeerde resultaat niet bereiken, dan betaalt het instituut je een evenredig deel van de kuurkosten terug. Zo kun je zonder twijfels aan je kuur beginnen.'

Dat is nogal wat, een centimetergarantie. Maar het is me al wel snel duidelijk dat ik het werk daarvoor zelf zal moeten doen. In een verwarmde cabine moeten een half uur lang 10 oefeningen uitgevoerd worden die speciaal 'op mijn lijf' geschreven zijn. Aanvankelijk iedere oefening 15 keer, maar uiteindelijk zal dat aantal opgevoerd worden tot 60x per oefening. Alle oefeningen doe je liggend en door de warmte ontstaat er geen spierpijn. Als beloning mag je na afloop nog 15 minuten relaxen in een ozoncabine; je ligt er wel als een kip in de oven bij, maar het voelt héérlijk!

Tenslotte krijg je ook nog voedingsadviezen van een gediplomeerd diëtiste, geen strenge regels maar er wordt gekeken wat voor jouw situatie het beste is.

Na 2 bezoeken aan het instituut ben ik al meer dan een kilo kwijt; als dat zo doorgaat, is het niet onmogelijk dat ik na de 30 keer waarvoor ik ingeschreven sta de 15 kilo lichter ben waarop ik stiekem hoop! Tot nu toe valt het dus alleen nog maar mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten