zondag 20 november 2005

Een nieuwe hobby: De Reünie


Hoe het komt, weet ik niet, maar het ís opvallend. Het lijkt wel of ik het afgelopen jaar vooral met het verleden bezig ben. Eerst was daar onze verhuizing naar Mill in februari. Voordat het zover is dat je kunt verhuizen, ben je weken bezig om stukken verleden "op te ruimen". Kasten worden leeggemaakt - en wat je dán allemaal tegenkomt - en met moeite worden er lang bewaarde spullen weggegooid. Niet teveel, want dan krijg je later spijt! Gelukkig verhuizen wij al jaren nooit meer geopende dozen mee, zodat ons rommelniveau op peil blijft.
Enige tijd na de verhuizing begonnen de eerste berichten van een op handen zijnde reünie van de middelbare school binnen te komen. Twee klasgenoten uit 1d waren begonnen met de eerste voorbereidingen en daar liet ik me al snel door meeslepen. Want een reünie zonder website kan volgens mij in deze tijd niet meer. Dus bood ik mij geheel belangeloos aan om namens Tekst-Etcetera een weblog van de reünie bij te houden. Léuk, een ander woord kan ik er niet voor bedenken. Maar tijdverslindend, dat wel. Want ik houd me dan niet aan zo maar een weblog, nee daar moest van alles bijgemaakt worden en er moeten slimme foefjes op. Een extra pagina met afgeschermde bron, ondergebracht bij een andere server. En veel mailen natuurlijk met de oud klasgenoten, dat maakt het juist leuk. Ook in dit geval was de voorpret al héél aangenaam! De reünie op 24 september mocht er ook wezen, een avond waar ik nog lang met plezier aan terug zal denken.
Nog geen 2 weken na deze reünie kreeg ik een mail van een klasgenoot van de Pedagogische Academie, of ik ook zo'n zin had om een reünie te organiseren. Ze was aan het Googelen geweest en had al wat namen gevonden. Eigenlijk had ik daar op dat moment niet echt oren naar, maar het duurde maar een dag of ik was overstag. Samen met nog 2 klasgenoten zijn we via de mail al flink aan het "buurten" geweest. We hebben ook al veel mensen gevonden. Vandaag was de dag dat we bij elkaar kwamen voor een eerste reünie-overleg. En ook hier gebeurde het ongelooflijke weer: de 30 jaar dat we elkaar niet gezien hadden, vielen vrijwel meteen weg. We hebben de draad weer opgepakt en blijken gewoon nog dezelfde humor te hebben met elkaar. En ja, we praten veel over "vroeger", maar wel vanuit de visie die we nu hebben. Eigenlijk raken we gewoon niet uitgepraat, de vervolgafspraak is al over 3 weken. De vorm waarin we deze reünie zullen gieten, wordt al een beetje duidelijk; de datum hebben we ook al vastgelegd. Uiteraard hoort bij deze reünie ook weer een weblog plus een extra afgeschermde pagina bij een andere server....
Ik ben er al mee bezig!

1 opmerking:

  1. Anoniem1:00 p.m.

    ja, het gaat nu wel goed....
    maar nu moet ik ook weg.
    overigens bij meerdere blogs (deze dus niet) moet/mag ik nog wat letters typen zadat er geen spam binnenkomt.
    Zoiets:

    Word Verification
    Type the characters you see in the picture above.

    doei

    BeantwoordenVerwijderen