zondag 19 februari 2006

Rowwen Hèze en New York


Dat mijn bericht van vorige week door zo veel mensen gelezen zou worden, had ik nooit kunnen denken. De eerste paar dagen dat het op de weblog stond, viel dat ook nog wel mee. Maar zaterdagochtend - een week na publicatie - begon het opeens storm te lopen. Met gemiddeld 14 bezoekers per uur werd de weblog bezocht via een link op de Rowwen Hèze website.
Ze hadden me gevonden; nou ja, in ieder geval de webmaster van hun site had me gevonden. Met de vermelding dat het "zo illegaal als de pest" is, kan ik heel goed leven. De filmpjes zijn opgenomen (met een telefoon!) voor eigen gebruik en ik deel ze met mijn vrienden. Zonder er ook maar iets mee te verdienen, als je tenminste alle aandacht die het getrokken heeft niet meerekent. Het heeft me in ieder geval een heel goed gevoel gegeven dat ik zo'n prominente vermelding heb gekregen!
De band is nu op vakantie, lekker skiën. Dat is tenminste zo, als je daarvan houdt. Wie mij een beetje kent, weet dat ik een gruwelijke hekel aan sneeuw heb en dus ook niet op wintersportvakantie zal gaan. Op carnavalsdinsdag vertrek ik voor een paar dagen naar New York en ik hoop dan ook dat het daar dan inmiddels weer sneeuwvrij is. Deze week kreeg ik namelijk verontrustende berichten binnen over een ingesneeuwd Manhattan. Time Square leek wel één grote skipiste en de plaatjes van gestrande reizigers op JFK zagen er ook al niet aantrekkelijk uit. Gelukkig heeft de sneeuw ruim de tijd om te smelten, dus zal het allemaal wel loslopen. Dat moet ook, want in New York zullen we rondgeleid worden door een Big Apple Greeter (in ons geval John Murphey, ik hoop dat hij zijn naam geen eer aandoet...). Hij gaat ons in ongeveer 4 uur allerlei plekjes van NYCity laten zien waar je normaal als toerist niet zo gemakkelijk komt, het grootste gedeelte te voet! Als ik weer terug ben, zal ik op deze plaats verslag doen van NYCity's bijzondere plaatsen en bezienswaardigheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten