zondag 9 juli 2006

Bospop

(foto: website www.bospop.nl)

Dit weekend is het in Weert weer 'Bospop'. Veel verschillende artiesten, afwisselend op een groot podium en in een enorme tent laten hun muziek horen. Het programma biedt voor ieder wat wils, maar voor ons was de vrijdagavond favoriet. Als afsluiter van die dag stond Sting (Gordon Matthew Sumner) aangekondigd en daar wilden wij bij zijn. Met niet meer helemaal duidelijke beelden van een brave jongen in ons hoofd die wel aardige muziek speelt, hadden wij alles verwacht behalve het geweldige optreden van deze rasartiest. Een echte rocker die het aandurft om op het podium oud werk te laten horen uit de hoogtijdagen van The Police. Eén met zijn gitaar vertolkte hij (bijna) alle bekende nummers en het 7000-koppige publiek gaf zich al heel snel gewonnen. Met zijn band van drie (drummer Abe Laboriel jr. en gitaristen Lyle Workman en Dominic Miller) gaf hij een stevige show weg.
Aangekondigd was al dat hij zou beginnen met 'Message In A Bottle', als je je ogen dichthield, waande je je 25 jaar terug in de tijd!
Maar als je goed naar het podium keek, zag je daar toch een niet meer zo jonge artiest die er uitziet als een echte vijftiger. Mét terugwijkende haargrens, of zoals iemand tegen me zei: "Hij wordt wel kaal zeg!". Zelf is Sting nog net zo ijdel als vroeger, hij zei hierover in een interview: "...Ik wilde niet alleen de beste, maar ook de mooiste zijn. Die ijdelheid heb ik nog steeds, maar dan vanuit het perspectief van een vijftiger. Ik zou het niet kunnen verdragen als ik over vijf jaar een clip van mezelf terugzie waarvan ik denk: man, wat zag je er toen beroerd uit! Daarnaast denk ik dat mijn fysieke fitheid onlosmakelijk is verbonden met mijn geestelijke fitheid."

Playlist:
Message In A Bottle
Synchronicity II
If I Ever Lose My Faith In You
Walking On The Moon
Englishman In New York
Shape Of My Heart
Driven To Tears
Every Little Thing She Does Is Magic
Why Should I Cry For You?
Fields Of Gold
A Day In The Life
If You Love Somebody Set Them Free
Voices Inside My Head/When The World Is Running Down
Roxanne
Desert Rose
Every Breath You Take
Next To You
Fragile

Geen opmerkingen:

Een reactie posten