zaterdag 16 juni 2007

Lievendag



Als je met de naam Lievendag geboren bent, heb je daar je hele leven plezier van. Het is een mooie naam en je trekt er ook vaak de aandacht mee. In ieder geval is de naam altijd goed voor een leuk gesprek. Vaak wordt de naam ook verbasterd en wordt de dag veranderd in bijvoorbeeld dal of das. Daarmee wordt het al meteen een minder leuke naam! De enige Lievendag waarmee ik dit soort ervaringen regelmatig deel, is mijn broer. Het zou leuk zijn van anderen te horen of zij hetzelfde meemaken. Dat is ook precies de reden waarom ik een extra gastenboek heb aangemaakt voor de naam Lievendag.
Als je op de link: Lievendag, een bijzondere naam klikt, kom je er direct in terecht.
Natuurlijk zijn er bij mij al een heleboel Lievendags bekend, ik ben immers al een hele tijd bezig met mijn stamboom. Overal in Nederland en ver daarbuiten kom je ze tegen, onze naamgenoten. Met sommigen heb ik regelmatig contact, maar het zou natuurlijk nog leuker zijn als er via het gastenboek ook onderling contact ontstaat.
Ik heb gemerkt dat veel mensen op mijn weblog terechtkomen via Google, ook de mensen die zoeken op de naam Lievendag. Dat is precies de doelgroep waarnaar ík op zoek ben. Ik hoop dan ook dat er binnenkort veel in het nieuwe gastenboek geschreven wordt. Wie weet waar dat nog toe kan leiden!

Wist je trouwens dat er een site bestaat waarop je kunt zien waar in Nederland mensen met een bepaalde achternaam wonen? Als je Lievendag intypt zie je dat het er heel weinig zijn. Echt helemaal betrouwbaar zijn de gegevens helaas niet, want behalve de 2 in Brabant (mijn broer en ik) en de andere 13 in Noord-Holland (die ik ook al had gelocaliseerd) moeten er ook nog mensen met onze naam in Overijssel wonen. Daarvan zie je op de kaart helemaal niks terug. Kijk zelf (ook voor andere achternamen natuurlijk) op www.familienaam.nl.

Mijn broer had deze week vette pech, zijn vrachtwagen is total loss. Op weg naar huis botste de chauffeur die er op dat moment in reed op een andere vrachtwagen die plotseling compleet stil stond, midden op de snelweg. Als je dan met staalprofielen geladen bent en de wagen voor je stopt pardoes, zelfs zonder dat zijn remlichten het deden, mag je van geluk spreken dat je het overleeft! Doordat de chauffeur nog net op
tijd zijn wagen naar links kon trekken, bleef het gedeelte waar hij zelf zat het minst ingedeukt. Hij kon er daardoor zelf heelhuids uitklimmen. Een hele opluchting! Als je met eigen ogen wilt zien hoe zo'n vrachtwagen er uitziet na zo'n crash: www.112brabant.nl.

Deze week op Station Mill: Wat hangt er in de lucht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten