zaterdag 28 februari 2009

Verhuizen


Deze week stond helemaal in het teken van verhuizen. Helaas betekent dat niet dat wij ons huis verkocht hebben. Wij wonen nog steeds in Mill en wachten geduldig tot we daadwerkelijk van huis kunnen wisselen. Dan moeten we eerst onze huidige woning verkocht hebben en dat verloopt nog niet voorspoedig. Maar in de afgelopen 14 dagen heb ik toch 3 verhuizingen achter de rug, vanwaar deze week 2. De eerste twee verhuizingen waren zogenaamde virtuele verhuizingen. Ik hoefde helemaal niks in te pakken, geen dozen en meubels te versjouwen en er was absoluut geen rommel op te ruimen. Ook de kosten vielen verschrikkelijk mee, alles bij elkaar waren die hooguit € 75,-! Ik kon ze dan ook helemaal zelf vanachter mijn pc regelen. Ik was als het ware mijn eigen erkende verhuizer! Hoe dat zo kwam?

Al enige tijd was ik van plan om twee domeinnamen die ik in mijn bezit heb en die bij twee verschillende - veel te dure - providers ondergebracht waren te verhuizen. Ten eerste vanwege de kosten omdat ik inmiddels goedkopere ervaringen had met andere domeinen, maar zeker niet in de laatste plaats omdat ik de hoeveelheid spam die ik via de mail met die domeinnamen binnenkreeg behoorlijk zat was. Bij de goedkopere provider van mijn andere domeinnamen had ik daar absoluut geen last van en bovendien kon ik daar zelf veel meer regelen zonder dat ik daar extra voor hoefde te betalen. Ik begon 2 weken geleden met mijn zakelijke domein www.tekst-etcetera.nl te verhuizen en dat was - met behoud van e-mail - binnen 24 uur geregeld. Vanaf het moment van die verhuizing komt er nauwelijks nog spam binnen, ook dat gedeelte beviel me wel. Tien dagen geleden zette ik daarom ook de verhuizing van www.lievendag.nl in gang. Dit had wat meer voeten in de aarde, want dat domein moest eerst officieel van eigenaar veranderen voordat ik het kon verhuizen. In de tijd dat ik lievendag.nl aanvroeg was het namelijk nog niet mogelijk voor particulieren om een .nl domeinnaam te registreren en daarom stond het domein nog steeds op naam van een stichting namens wie we toen de aanvraag deden. Maar na 5 werkdagen (in totaal 7 dagen) was ook dat domein verhuisd en de hoeveelheid spam op dat domein is nu teruggelopen van minimaal 100 per dag tot maximaal 1 per 2 dagen. Wat een verademing! Tot zover mijn - geslaagde - virtuele verhuizingen.

De 3de verhuizing was vandaag en die verliep veel minder voorspoedig. Het gebeurde bij een vriendin en de bestemming was een modderige bouwkavel waar de bouw nog moest beginnen. Zij heeft haar huis wél verkocht en gaat een nieuw, uniek woonhuis bouwen maar is nog in het stadium dat de tekening zelfs nog niet is goedgekeurd. Daarom heeft ze een noodwoning - hier verder aangeduid als woonunit of bouwkeet - op haar perceel laten plaatsen en daar moesten vandaag lampen worden opgehangen en apparatuur worden aangesloten. Haar oude huis moest leeg en schoon en er moest ook nog van alles afgevoerd worden naar de stort. Mijn 'opdracht' was om op het oude adres de audiovisuele apparatuur af te koppelen en in de tijdelijke woning alles weer aan te sluiten. Dat was geen probleem, waren het niet dat de TV-kabel nog niet doorgetrokken was tot ín de woning, dus het laatste gedeelte kon ik niet afmaken. Er is nu videobeeld, de dvd-speler doet het weer en de stereo staat met 4 boxen te dreunen als je de volumeknop open draait. Mijn tweede 'opdracht' vandaag ging om ongeveer hetzelfde wat betreft de internet/telefoonaansluiting. Dat werd al moeilijker, want de telefoonmaatschappij zet het signaal pas op maandag om, dus de controle of alles werkt zou ik sowieso al niet halen. Maar na grondige inspectie van de woonunit vond ik nergens een binnenkomende hoofdaansluiting van de telefoon. Die had ik wel nodig om de splitter en het modem te kunnen plaatsen en aansluiten. Ook buiten zag ik alleen maar losse kabels, tot ik uiteindelijk ontdekte dat de KPN-kabel niet verder was gekomen dan de bouwkast die op een afstand van zo'n 50 meter van de bouwkeet staat. Geen signaal, maar ook geen kabels dus. Maar och, de lampen hangen, er is muziek en de computer staat op zijn plaats. De rest komt dan wel.
Kijk ook op 'Ruimte voor Ruimte Deurne'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten