zaterdag 25 juli 2009

Op naar de Mont Ventoux!


Met een half oog op de televisie en een scherm vol vakantiehuizen, probeer ik er een blogje uit te persen op deze - toch nog - zonnige zaterdag.
Vanochtend stonden wij vroeg op met de bedoeling om eindelijk eens de zolder te gaan opruimen en een gedeelte van wat dat zou opleveren naar de stort te brengen. Maar de motivatie om eraan te beginnen, ontbrak totaal en daardoor natuurlijk ook de energie om het dan toch maar te doen. Er is ook absoluut geen haast bij en volgende week kan het net zo goed. Vandaag wilden we wel weer eens in Den Bosch gaan lunchen en daarna op tijd naar huis om dé rit van deze Tour de France te kijken: de berg-op etappe met de finish boven op de Mont Ventoux! Heel speciaal als je, net zoals mijn echtgenoot, deze mysterieuze gigant vorig jaar zelf per fiets bedwongen hebt. Daarbij valt mijn prestatie in het niet: ik bereikte de top per auto, voor mij was dat al spannend genoeg.
Helemaal aangestoken door het landschap dat ik aan me voorbij zie trekken, ben ik nu ook bezig met het zoeken van een geschikt vakantiehuis voor volgende zomer. Wat zou ik graag direct weer in de auto stappen om naar de Provence te gaan. Echt helemaal mijn streek! Of ik vanmiddag nog een geschikt huis vind, is maar de vraag. De combinatie echter met wat ik op TV zie en wat er op mijn pc-scherm verschijnt, is heerlijk om bij weg te dromen.

De renners moeten nog 27,5 km, dat betekent dat ze bijna aan de klim der klimmen beginnen en het landschap dat ik nu zie, komt me wel heel erg bekend voor. Het is er natuurlijk mooi weer en als ik mijn ogen dichtdoe, kan ik de lavendel hier ruiken. Prachtig dat lint van wielrenners met de Ventoux op de achtergrond. En het is nog spannend ook met de broertjes Schleck en Contador volop in actie. Ook niet te vergeten Armstrong die het hier moet laten zien, wil hij nog op het podium komen in Parijs morgen.

Wij lunchten trouwens bij Picasso in de Kerkstraat. Niet alleen voor diner, maar ook voor lunch een geweldige gelegenheid. We hadden daarna nog net tijd voor een kort bezoek aan de boekhandel een paar deuren verder en klokslag half 3 zaten we achter de TV.

Deze week ook nog even flink gewandeld met een vriendin en met de hond uiteraard. Onderweg hadden we genoeg tijd om bij te praten voordat we onze lunch gebruikten bij FF Pauze in het buitengebied van Mill.
Verder deze week naar de slotavond van De Kameleon geweest, een heel spektakel in de Concertzaal bij ons in de straat. Alle groepen deden hun best om op een zomerse - en dus vrolijke - manier een optreden te verzorgen. Daarna was het de beurt aan groep 8 die met de musical 'Gestrand' afscheid nam van hun basisschooltijd. Een vrolijke boel was het, maar wel bloedheet met zoveel mensen in een zaal zonder voldoende ventilatie. (Zie ook Station Mill)

De wielrenners draaien zo te zien nog steeds heel soepel met de benen, nog 15 km tot de finish! Tijd om me nu volledig tot het TV-scherm te wenden, want ik wil natuurlijk wel echt zien hoe het afloopt!

Deze week op IMMUUN: Le Mur de la Peste

Geen opmerkingen:

Een reactie posten