zaterdag 15 december 2007

Ze staan er weer...

Een karwei waar ik altijd tegenop zie, is de kerstboom zetten. Pardon, twee kerstbomen is het tegenwoordig. Maar een kerst zonder boom is niet compleet.
Voordat het zover is dat de boom 'gezet' kan worden, moet er meestal nog van alles gebeuren. Tegen het eind van het jaar wil iedereen wat van me hebben, moeten er projecten worden afgerond. Zo ook deze week. De eerste 3 dagen stond ik als juf van groep 3 te genieten voor de klas. Dat betekende wel dat ik vervolgens tot 's avonds erg laat in de weer was om mijn overige werk niet al te erg op te laten lopen. Op woensdag had ik na school eerst nog een lunchafspraak met een goede vriendin die ik gewoon veel te weinig zie. Maar daarna voelde het alsof ik eindelijk tijd had om aan kerst én een kerstboom te denken. Toch werd het vrijdag voordat ik eraan toe was om op pad te gaan voor die bewuste bomen. Bij het eerste adres was het aanbod letterlijk erg mager. Iele boompjes en niet veel keus meer. Maar ik wist nog van onze eerste kerst in Mill dat er in St. Hubert een hele grote kerstbomenboer was. Daar heb ik 2 mooie Nordmans apart laten zetten, prachtige bomen die geen naalden verliezen en zeker niet prikken. Ze waren te groot om samen in mijn Twingootje te passen, dus werden ze vanochtend door Ger opgehaald. Intussen had ik al de kerstspullen van de zolder gehaald. Ik schrok van de hoeveelheid dozen, ieder jaar komt er ongemerkt toch weer kerstversiering bij. Misschien dat we daarop dit jaar eens een uitzondering maken, tot nu toe hebben we behalve de bomen nog niks gekocht!
Voordat ik dan eindelijk wilde beginnen met het optuigen van de bomen, zag ik in mijn mailbox een heel vervelend bericht. Van het hotel waar we de laatste 2 dagen van dit jaar en de eerste 2 van het volgend jaar zouden verblijven. Ze hebben onze reservering geannuleerd omdat ze brand- en waterschade hebben die niet op tijd verholpen zal zijn. Een kort bericht met grote gevolgen. Geen alternatieven, dus gewoon géén hotel als ik niet snel iets zou ondernemen. De tickets voor de Thalys hebben we al in huis, naar Parijs gaan we in ieder geval. Op de website www.bookings.com leek het aanbod nog erg mee te vallen, maar bij nader inzien ging het vooral om eenpersoonskamers of hele dure suites. Gelukkig heb ik toch nog beslag weten te leggen op een prima hotel met geweldige faciliteiten. (www.hotelpulitzer.com)
Toen dat eenmaal geregeld was, waren dan toch de kerstbomen aan de beurt. Het is weer gelukt, alle lampjes zijn ontrafeld en branden en er is maar één kerstbal kapot gevallen. Wij kunnen van de kerst gaan genieten, mét bomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten