zaterdag 9 februari 2008

Van 'Terug in de tijd met The Clarks' tot netwerken in het heden

Deze week begon met een heerlijke avond swingen op muziek van The Clarks uit Den Haag. Nou ja, eigenlijk meer met muziek van vroeger - o.a. Beatles, Rolling Stones, Mama's & Papa's, Eagles, Golden Earring - op perfecte wijze uitgevoerd door The Clarks. En dat op carnavalsmaandag in een stampvolle Potdeksel in Deurne. Een bijzondere entourage en prima sfeer, we deden dit vorig jaar ook en volgend jaar weer als The Clarks dan tenminste van de partij zijn. Dat hebben we de échte fans die uit Den Haag waren meegekomen na afloop beloofd.
Op dinsdag was het weer gewoon werken, maar dat viel best mee omdat alle afspraken buiten de deur al eerder naar andere tijden verplaatst waren. Rustig beginnen en wat langer doorwerken waren daarbij de toverwoorden. Het grootste gedeelte van de dag was ik trouwens aan het 'netwerken' via een voor mij redelijk nieuw zakelijk netwerk. Sinds eind januari (2008) kun je me vinden op LinkedIn. Dat is, in tegenstelling tot Hyves, een netwerk dat zich vooral richt op zakelijke contacten. Heb je het op Hyves over 'vrienden', op LinkedIn spreek je van 'contacts' en 'connections'. Als je dit netwerk goed inzet, is het mogelijk om via (oud) collega's en studiegenoten opdrachten binnen te halen of op een andere manier werk te genereren. In de anderhalve week dat ik er nu mee bezig ben, heb ik al heel wat collega's en andere zakelijke relaties teruggevonden en er op dat gebied ook al redelijk wat contact mee gehad. Prima voor de business dus.
Behalve het al langer bestaande LinkedIn is er sinds kort ook een combinatie van een 'Hyves' en een 'LindedIn' op internet te vinden: PULSE. Hier kun je je contacten verdelen in familie, vrienden en zakelijk en voor elke groep ook bepalen wat ze wél en niet mogen zien. Er kunnen foto's, polls, video's en 'boodschappen' gedeeld worden. Het Pulse plaxo netwerk is nu nog een beta versie (nog in ontwikkeling), maar belooft te voorzien in een behoefte. Geen aparte netwerken meer, maar een centrale plek op internet waar je (bijna) al je profielen aan kunt koppelen. Zo krijg je meer zicht op wat er gebeurt in je eigen netwerk, of dat nu sociaal of zakelijk is.
Gelukkig is er, ondanks of misschien wel dankzij mijn digitale vriendenkring, met mijn netwerk IRL (in real life) niets mis en was er deze week ook nog tijd om eens lekker met mijn vriendin te gaan lunchen en winkelen. In Nijmegen vonden wij weer een paar leuke, voor ons nieuwe, winkels. In één daarvan kochten we zelfs al een outfit voor als we volgend jaar naar The Clarks gaan, dat is nog eens voorpret hebben! Verder hebben we eens heerlijk bijgekletst, uitgepraat raken wij nooit, en gingen tenslotte met tassen vol weer naar huis.

Wil je ook eens een kijkje nemen op een sociaal netwerk, klik dan hier voor mijn Hyves-pagina (en meld je gerust aan, als je me kent en ook op Hyves wilt).
Voor PULSE, klik hier.
Mijn zakelijke netwerk LinkedIn: View Riky Lievendag's profile on LinkedIn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten