zondag 24 februari 2008

Brabants feestje


(Op deze video zie je Gerard van Maasakkers samen met Jelle Amersfoort, je hoort As ge ooit. Dit is niét in Eindhoven opgenomen, maar van YouTube gehaald.)

Een volle week waarin ik op alle fronten aan de slag moest. Zowel op zakelijk als op huishoudelijk gebied moest er flink doorgewerkt worden. Na eindeloos uitstellen had ik me namelijk voorgenomen dat er deze week toch écht iets aan de ramen gedaan moest worden. Zwakke pogingen om daarvoor iemand te vinden, waren tot nu toe niet gelukt en dus moest ik er gewoon zelf aan geloven. Gelukkig zaten er genoeg mooi-weer dagen in deze week, zodat ik ook nog een beetje plezier van mijn werk heb gehad.
Intussen had ik wel bedacht dat ik voordat het wéér nodig was, iemand moest hebben gevonden die dat soort taken van me over kan nemen. Een hulp in de huishouding dus.
In Nieuwegein kwam Chen - onze persoonlijke, onvervangbare poetshulp - zelfs 2 keer per week en hier in Mill probeer ik het al 3 jaar helemaal alleen voor elkaar te krijgen. Omdat Ger op een normale doordeweekse dag maximaal maar 3 uren 'wakker' thuis is, kan ik van die kant ook niks verwachten. Er moest dus actie worden ondernomen.
Een eerdere, zoals gezegd zwakke, poging was een kaartje bij de AH ophangen. Er kwam weliswaar een reactie, maar die had toch niet het gewenste resultaat. (Zie Volkskrantblog Station Mill)
Omdat ik toch het grootste gedeelte van de week achter mijn pc zit te werken, bedacht ik dat ik die vaardigheid dan maar in moest zetten. Zo gezegd, zo gedaan en tussen de bedrijven door heb ik deze week een kleine extra website opgezet. Ik had nog een ongebruikt domein: www.station-mill.nl en daarop heb ik een interactieve site voor Mill gebouwd. Eigenlijk heel simpel: ik heb een kant- en klare forumsite in dit domein geïntegreerd en nu hoop ik maar dat het genoeg bezoekers trekt om mij in ieder geval aan een hulp in de huishouding te helpen. Verder mogen andere mensen er zoveel berichten opzetten als ze willen. Graag zelfs. Hoe meer verkeer, hoe beter.
Deze week heb ik ook nog de laatste puntjes op de i gezet voor de website van l'Escale BV. Een laatste sessie, samen met de opdrachtgever, vond op kantoor in Mill plaats. Altijd nuttig, zo bleek ook nu weer, want ondanks scherp opletten, sluipen er toch altijd ongemerkt fouten in zo'n site. Dit keer niet in de tekst, maar in een vergeten achtergrondje; gelukkig ontdekten we het voordat de site online ging.
Via mijn zakelijke netwerk vond ik deze week ook nog iemand terug waarnaar ik eigenlijk niet op zoek was. Haar naam kwam tevoorschijn omdat ze na haar scheiding opeens dezelfde achternaam bleek te hebben als een voormalige collega van me. Gelukkig hebben we nu weer contact, via Linkedin vind je dus echt heel gemakkelijk mensen terug.
Maar ook via Hyves vond er deze week weer veel 'sociaal' verkeer plaats, dat maakt het eenzame ;-) werk achter mijn pc beslist leuker!
Zo aanmodderend werd het toch weer zaterdag, weekend. Omdat nu álle ramen van binnen én van buiten (boven 5 en beneden 10!) blonken, moesten ook nodig de achtergebleven resten van de carnaval weggeveegd en onder de heg uitgeplukt worden. Zo ziet alles er weer prima uit.
Zaterdagavond stond ons nog een Brabants feestje te wachten: Gerard van Maasakkers in het Parktheater in Eindhoven. Voor hem ongeveer een thuiswedstrijd, want alhoewel hij tegenwoordig in Budel woont, komt hij oorspronkelijk uit Nuenen. En dat is te horen!
Met zijn prachtige stem en mooie accent brengt hij hele mooie 'liedjes' ten gehore. Ik heb zelfs een klein telefoonvideootje gemaakt en op YouTube gezet, erg onduidelijk beeld maar het geluid is prima. Hij zingt uit volle borst Hé goade mee (en de tekst was zó toepasselijk voor me deze keer: hé goade mee, dan gôn we'n eindje lope, hawter toch op mi poetse, 't kumt nie zo naw...)


Maar hij verkondigde ook andere 'levenswijsheden', bijvoorbeeld SPIJT, 'T IS ZEUND VAN DEN TIJD. Daarna moést hij natuurlijk wel 't Is alteed naw' zingen.

Ger filmde het héle nummer Cis Verdonk (zelf zegt hij over dit stukje: 'Ze is al in 1977 gestorven op de eerste LP van Gerard va Maasakkers; op zaterdagavond 23 februari 2008 bleek ze toch nog springlevend. Sorry voor de bewogen beelden in het begin (dat was de emotie)'.)



Verder genoten wij van (en je kunt van de meeste nummers even meegenieten door op de titel te klikken!) :
Niks te beginne - In zijne kop - As 't dalijk donker is - Cis Verdonk - 't Kumt zoals 't kumt - Klok in de kamer - D'n boom - Efkes weg - As ge nie - Strepen in de lucht - Aander weer - De zoon van d'n dominee - Boom aan de rivier - Mee en dan - 't Is alteed naw - Marie - Hier heur ik thuis - Gij en ik - De lucht zit nog vol dagen - Hé goade mee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten