vrijdag 26 juni 2009

Groeten uit Dijon

Een kort blogje deze keer, alhoewel ik onderweg naar Dijon van alles bedacht wat ik op deze plek zou kunnen vertellen. Waarom er toch zoveel Engels gebruikt wordt als het ook in het Nederlands kan. Bijvoorbeeld een Nederlandse vrachtwagen die ons inhaalt met op de achterkant 'Logistics', terwijl het bedrijf zelf een oerhollandse naam heeft. Zoiets als 'Jansen Logistiek'. In dit geval was het geen Jansen, maar dat logistiek stond echt wel achter de naam op de vrachtwagen. En wat te denken van de aanduiding 'natural living plants' die je ziet staan bij het voorbijrijden van een Brabantse tuinder die in gewone, echte planten 'doet'. Moet dat nou, denk ik dan altijd. Maar dit soort overpeinzingen bewaar ik toch liever voor na de vakantie, dan ga ik me daar eens echt in verdiepen. In dit merkwaardige verschijnsel dat wij blijkbaar niet meer in staat zijn om elkaar in onze eigen taal dingen duidelijk te maken... Ik kom er op terug!
Maar nu eerst: vakantie. Vandaag halverwege in Dijon en morgen gaan we door naar de Provence. We strijken neer in Lorgues, waar we de komende weken een groot huis bewonen waar we waarschijnlijk geen internet hebben, maar wel een grote tuin en een zwembad. In de loop van de week krijgen we ook nog bezoek van een vriend en twee van de drie zonen met vriendin. Eén van die zonen zit nu bij ons op de hotelkamer, want hij is al dagen onderweg met zijn racefiets. Met een minimum aan bagage fietste hij al door België en Noord Frankrijk en vanaf hier heeft hij nog 5 dagen nodig om in Lorgues aan te komen. Tot nu toe vergaat het hem heel goed, een beetje moe in de benen maar daarvan herstelt hij steeds heel snel.
Wij gaan morgen weer met de auto verder, volgeladen met spullen van onszelf en ons bezoek. En de hond natuurlijk, die boft maar: vorig weekend Schiermonnikoog en nu alweer naar Frankrijk. Dat beestje komt nog eens ergens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten