zondag 1 augustus 2010

Komkommertijd

komkommertijd(volgens Encyclo Online)
Uitspraak: kɔmˈkɔmərtɛit de -woord (mannelijk) Zelfst. Naamw. zomerperiode waarin weinig nieuws is wegens de vakantie
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/komkommertijd

Zoals ieder jaar is de zomerperiode een rustige tijd wat het nieuws betreft. We hebben er zelfs een officieel woord voor: komkommertijd. Een uitstekend voorbeeld hiervan is deze weblog, waar vanaf juni weinig meer te melden valt dan vakantiebelevenissen. Ook op de televisie is het 'rustig', veel programma's zijn met zomerreces en het regent herhalingen.
Zo zag ik toevallig deze week een uitzending van de TV-makelaar (voor mij nieuw) waarin ik een bekend gezicht tegenkwam. Dat was vreemd, want dat gezicht behoorde toe aan iemand die veel jonger was dan de bekende die ik erin meende te herkennen. Tót er een naam in beeld kwam, die verklaarde meteen het raadsel dat in mijn hoofd ontstond. Ik keek naar de 'dóchter van', dat kon niet missen! En dat bleek inderdaad het geval te zijn, zo las ik in het antwoord dat ik terugkreeg op mijn e-mail die ik naar het bekende gezicht stuurde. De opnames waren al een jaar eerder gemaakt en uitgezonden, maar zonder de komkommertijd-herhaling had ik die toch mooi niet gezien.

Ook hier thuis is het komkommertijd, we wachten vooral op de dingen die komen gaan. Na een heerlijke vakantie hebben we nu even rust. Er is tijd om de potluck voor te bereiden die deze maand plaatsvindt (voor de liefhebbers: aan de muziekquiz wordt gewerkt) en we vullen voorzichtig de agenda met alweer op handen zijnde zakentrips. De lezingen op www.gtrijkers.nl zijn bijgewerkt en krijgen ongetwijfeld een vervolg.
Met bestemmingen als Barcelona en Milaan in de zeer nabije toekomst zitten wij de komkommertijd wel even uit!

Op de huizenmarkt is het voor ons al bijna 2 jaar komkommertijd. Daar zouden wij graag verandering in zien, dus doe ik nóg maar eens een keer een oproep via deze weblog.
TE KOOP: PRACHTIG HUIS IN MILL!!! Hoort, zegt het voort! Of kom zelf kijken! Meer informatie hierover vind je op verschillende websites (VandeVen, Funda en Station-Mill.nl). Bekijk ze allemaal om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen. Stuur de links door als je iemand denkt te kennen die geïnteresseerd is!

Deze week op IMMUUN: Guns, Germs and Steel
Op Station Mill: Huizenmarkt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten