zaterdag 28 augustus 2010

Treinen in Spanje

Met de trein van Castelldefels naar Barcelona. Reken niet op het vertrektijdenrooster. Hier heersen Spaanse tijden. Gisteravond vertrok de trein van 21.26 uur om 21.40 uur en nu sta ik alweer 10 minuten te wachten op de trein van 13.26 uur. Nog niks te zien. O, daar komt ie. Mooi op tijd, nog geen kwartier vertraging! Plaatsje gevonden en nu moet ik naar buiten kijken, want daar was het gisteravond al te donker voor.

Inmiddels loop ik al een uur rond in Barcelona. Van de Passeig de Gracía over de Plaça de Catalunya (korte stop bij El Corte Inglès) via de Rambla naar de haven. Natuurlijk onderweg ook even La Bocqueria (enorme markthallen met veel verse groente, fruit en vis die vaak nog leeft) aangedaan. Nu zit ik hier lekker in de schaduw op een muurtje naast een bronzen beeld van Lautaro Diaz (La Parella) over het water en de boten uit te kijken. Intussen geniet ik van enorme kersen, heel groot en heel zoet.

Verder maar weer met de wandeling door Barça en dit verhaal. Na voldoende uitgerust te zijn en meer dan genoeg kersen te hebben gegeten, heb ik de stadswandeling voortgezet. Daarbij heb ik wat rondgedwaald door de smalle straatjes van de oude wijk (Barri Gótic) om tenslotte weer op de Plaça de Catalunya uit te komen. Daar ben ik opnieuw El Corte Inglès ingelopen om aan het uiteindelijke doel van mijn bezoek aan Barcelona te voldoen. Ik wilde als oefening in het Spaans een kinderboek kopen, maar kon in dit enorme warenhuis de boekenafdeling gewoon niet vinden. Wel kreeg ik nog een lekker ruikende roos aangeboden op de parfumerieafdeling, reclame van Kenzo. Gelukkig herinnerde ik me van gisteravond een boekenzaak een stukje verder op de Passeig de Gracía en daar heb ik zelfs 2 boekjes gekocht. Leuk om te oefenen.

Nu zit ik op het station op de trein terug te wachten. Ik hoop dat het gaat lukken, want er rijdt weer niks op 'mijn' schema en niet alle treinen stoppen op het station waar ik moet zijn...
Ongelooflijk, mijn trein rijdt precies op tijd. Tenminste als ik de goeie heb... Dat zal over een klein half uur blijken, want dan zou hij moeten stoppen in Castelldefels de Platja. Van daaruit loop ik dan nog een klein kwartier de berg op naar het hotel. Daar kan ik me dan even opfrissen en ben dan misschien nog net op tijd om het eerste onderdeel van het avondprogramma bij te wonen en daarna aan te schuiven bij het diner.
Normaal volg ik altijd heel trouw alle sessies, maar vandaag vond ik het wel heel erg verleidelijk om te spijbelen. Het is hier zulk prachtig weer, zeker vergeleken bij wat we in Nederland hadden en wat het daar nu ongetwijfeld ook is. Bovendien heb ik zoveel genetwerkt op alle bijeenkomsten de laatste maanden dat ik hier nu herkend en aangesproken wordt door deelnemers die ik zelf niet meteen herken. Kortom, ik voel me niet eens bezwaard op deze mooie zaterdag, ook al zit mijn echtgenoot wel braaf binnen in de congreszaal...
Morgen ben ik er ook weer bij, dan is er overigens aan het eind van de middag een 'strandprogramma' met sport en spel. Ik denk dat ik voor het 'spel' ga, ik heb zoiets gelezen van Sand Pictionary en Brainteasers. Word je in ieder geval niet zo moe van als van strandvolleybal of nog erger, voetballen.

Voor dit verhaal heb ik gebruik gemaakt van de notitie app van mijn iPhone. Steeds tussendoor wat genoteerd en toen het af was naar mezelf gemaild en op mijn blog gepost. Een geweldige uitvinding, mijn iPhone en deze app!

Deze week op Station Mill: Groeten uit Barcelona


Geen opmerkingen:

Een reactie posten