zaterdag 17 maart 2007

Koffiepraat

Deze week zat vol activiteiten en verrassingen, van wandelen tot juffen en van bloggen tot klantenbezoek. Allereerst was er het overleg op maandag met mijn nieuwe collega op de school waar ik de rest van het schooljaar het vaste gezicht van groep 7 op dinsdag en donderdag word. Heel gezellig, maar ook heel praktisch. Wij blijken op dezelfde golflengte te zitten op het gebied van lesgeven en omgaan met kinderen en we zullen de rest van het jaar nog veel plezier aan elkaar én aan de groep beleven. Met een tas vol handleidingen kon ik thuis aan de slag.
  • Behalve in onderwijs heb ik me deze week ook enorm verdiept in de dienstenwijzer van assurantiebedrijven. In verband met een website die ik aan het ontwikkelen ben, weet ik nu van alles over de NBVA, de Autoriteit Financiële Markten en de KiFiD. De website is nog niet klaar, maar het werk eraan schiet al aardig op.
  • Tussendoor was er ook nog tijd om nog maar eens een keer in de Ripse bossen te gaan wandelen. Het prachtige weer had een enorme aantrekkingskracht op me en de hond had er ook al zo veel zin in. Samen met een vriendin heb ik daarom heerlijk een paar uur 'gespijbeld' en hebben wij ons gedragen volgens het oude lied:
    "De paden op, de lanen in!
    Vooruit, met flinke pas!
    Met stralend oog en blijde zin
    En goed gevulde tas
    Marcheren is gezond voor het bloed,
    Wekt eetlust op en dorst
    De paden op, de lanen in!
    Vooruit met flinke pas!"

    Lekker gepicknickt op een bankje in het bos, wat wil je nog meer op een doordeweekse dag?
  • Natuurlijk was daar ook mijn 'première' in bovengenoemde groep 7. Ik kan alleen maar zeggen dat het erg leuk was. Samen met de kinderen heb ik maar meteen een weblog opgezet, zodat we ook buiten onze schooldagen contact met elkaar kunnen houden. Het werkt al helemaal, er staan leuke verhalen op en zelfs al een aantal reacties. Laten we hopen dat ze zo enthousiast blijven, ook als ik er af en toe eens een extra opdracht opzet.
  • Tot mijn grote verbazing ontving ik deze week ook een verontrustende e-mail van de redactie van De Volkskrant over mijn volkskrantblog. De tekst luidde als volgt:

    "Beste Volkskrantblogger

    Wij hebben een rekening ontvangen van een fotograaf wiens foto u heeft gebruikt voor een publicatie op uw weblog.
    U heeft de foto geplaatst zonder rekening te houden met zijn copyright.
    De rekening bedraagt 357 euro.
    Zodra wij de nota per mail hebben ontvangen, zullen wij hem naar u doorsturen.
    U kunt vervolgens rechtstreeks aan hem betalen.

    Wij hebben de foto zelf inmiddels van uw weblog verwijderd, omdat hij in strijd met het copyright was geplaatst.
    Het betreft de foto van de stormschade aan de voormalige houtfabriek Van Hout. Deze foto is gemaakt door Ed van Alem.
    Hij stond in een bericht van 21 januari op uw weblog.

    met vriendelijke groet,

    GJ Bogaerts
    chef redactie internet
    de Volkskrant"


    Inmiddels heb ik daar op Station Mill een reactie op gezet. Het onderwerp leeft enorm, op de weblog van GJ Bogaerts zijn al meer dan 70 mensen die hun mening hebben gegeven en 2 uur na publicatie had ik al 28 aanbevelingen van andere bloggers.
  • Deze week reed ik ook weer eens naar een goede klant in Arnhem. Eigenlijk een prachtige rit, zeker als het zo'n mooi weer is. Nog even en dan komen overal de blaadjes weer aan de bomen en is het zo mogelijk nog mooier. Ook het gesprek was goed, na een productief uur reed ik weer opgewekt naar huis. Over een A50 vol vrachtverkeer, nog net voor de spits, kon ik toch lekker opschieten.
  • De laatste dag van de week was ik weer juf, ook in groep 7 maar dan op de openbare school. De groep was de hele week opgedeeld geweest, omdat hun vaste meester ziek was. Het was dus voor de hele school fijn om de week in de eigen klas, met de eigen groep, af te sluiten. Zoals altijd slurpt zo'n onderwijsdag al je energie op, maar ik kom er ook altijd vrolijk van thuis.
  • Als laatste punt wil ik graag even melden dat het nog steeds goed gaat met 'het gewicht'. Op 22 oktober 2006 berichtte ik hierover de laatste keer en de stand was toen -11½ kilo. Door trouw te blijven aan mijn oefeningen (minstens 4 keer per week), verder op veel andere manieren te bewegen en mijn eetgewoontes in de gaten te houden sta ik nu op -14½ kilo. Nog 2 maanden en dan ben ik er een jaar mee bezig, wedden dat ik de voorgenomen 15 kilo haal?!
  • 1 opmerking:

    1. Anoniem11:06 a.m.

      Heb je wel geinformeerd bij de tekstschrijver van "De paden op de lanen in" of je die tekst zomaar maar afdrukken. Daar rusten vast BUMA/STEMRA rechten op. Pas maar op!

      BeantwoordenVerwijderen