zondag 11 maart 2007

Maart

Opeens is het maart, voorjaar... Na veel regen komt dan eindelijk de zonneschijn. Het gras moet weer gemaaid worden, de ramen verdienen een spons en zeem en de bollen komen overal in de tuin bloeiend hun aanwezigheid tonen. Heerlijk, want ook al hadden we dan geen echte winter, een donkere periode was het zeker wel.
Vanaf nu gaan we weer volop vooruit en maken plannen voor de rest van het jaar. Vakanties, uitstapjes en werkreizen worden al in de agenda genoteerd. Zo staat er voor ons in juni weer een geweldige reis op het programma: eerst een paar dagen naar Maleisië en daarna gaan we opnieuw naar Vietnam. We verheugen ons er op. Maar ook in de meer dichtbijgelegen reisdoelen hebben wij veel zin; in mei gaan we een lang weekend naar Antwerpen waar we een bijzondere tentoonstelling van de Vlaamse primitieven gaan bekijken. In juli staan wij weer aan de kant bij de Proloog (van de Tour de France), dit keer in Londen. In november staan er nog een paar dagen Verona op het programma. En natuurlijk onze zomervakantie in de Provence, hard nodig om tot rust te komen en weer een mooie gelegenheid om onze wijnkelder aan te vullen. Genoeg leuke dingen in het vooruitzicht dus. Ook staan er al een aantal concerten in onze agenda, zoals Cuby & The Blizzards in maart en Bob Dylan, Joan Armatrading en Gerard van Maasakkers in april. Er komen ongetwijfeld nog meer uitstapjes en concerten in 2007, maar voorlopig kunnen wij het er wel weer mee doen.
Gelukkig hebben wij het in dezelfde periode ook heel erg druk met ons werk. Ziekenhuizen, scholen, lezingen, websites, teksten. We zouden niet zonder kunnen.
Meestal kijk ik in deze stukjes terug op de week of een bijzondere gebeurtenis in de afgelopen periode. Deze keer wilde ik daar van afwijken, er was al genoeg teruggekeken de laatste tijd. En behalve het weekend Barcelona was er niet zo heel veel waar ik vrolijk van werd. Voor mijn gevoel ben ik een hele maand kwijt, pas nu ik weer wat opgeknapt ben van de griep voel ik me weer de optimistische persoon die ik altijd was. Dat gevoel ga ik dus vasthouden, behalve af en toe nog een flinke hoestbui ben ik weer helemaal gezond. Het jaar is nu echt begonnen, ik ben er weer en we gaan proberen er het maximale uit te halen. Dat beloof ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten