zaterdag 26 april 2008

Groeten uit Antwerpen


Dit weekend genieten wij van een zonovergoten Antwerpen. Na een week hard werken, waarin ik anders dan voor mijn werk of de boodschappen nauwelijks andere mensen heb gezien of gesproken, doen we nu even helemaal niks. Op donderdagavond om kwart voor 10 vertrokken we uit Mill, we hadden met de receptie van Hotel Astoria afgesproken dat we vóór middernacht zouden arriveren, en konden in één ruk doorrijden naar de Korte Herentalsestraat midden in de diamantbuurt in Antwerpen. Op vrijdag moest er nog gewoon gewerkt worden, Ger in Antwerpen-Middelheim en ik achter de laptop in de hotelkamer. Daar had ik een 'rechtstreekse lijn' met Woerden, waar mijn contactpersoon voor mijn lopend project werkt. Leve het internet, dat maakt dat ik niet perse thuis achter mijn bureau hoef te zitten om mijn werk te kunnen doen. Vrijdagmiddag begon ons weekend, via de laptop worden alleen nog de mailberichten gelezen en af en toe een 'brandje geblust'.
Ons hotel is vlakbij het centrum en Antwerpen is zo 'klein' dat je gemakkelijk alles lopend kunt doen! Dat doen we dan ook volop. Behalve vanmiddag naar het Museum voor Schone Kunsten, daarvoor hebben we toch maar de tram gebruikt. Verder winkelen we hier weer volop, onze favoriete winkels zitten tenslotte toevallig allemaal in Antwerpen, genieten van de zon, het lekkere eten (gisteravond bij De Peerdestal, maar er zijn teveel leuke restaurants om te noemen of aan te raden) en de heerlijke Belgische bieren. Heel toevallig is onze middelste zoon Lennart dit weekend óók in Antwerpen, met zijn basketballteam als afsluiting van het seizoen. We zijn hem nog niet tegengekomen, maar dat zou ook wel heel toevallig zijn met zoveel mensen die dit weekend in Antwerpen rondlopen! Zo meteen gaan we weer op stap, naar het volgende restaurant, maar eerst even bij 't Paters Vaetje een pintje pakken. Want bij welk restaurant we ook eten, dat pintje halen we bij voorkeur in onze favoriete kroeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten