zondag 18 mei 2008

Keek op de week


Deze bijna vergeten titel van het gelijknamige populaire programma van Koot en Bie schoot me te binnen, toen ik bedacht waar ik het deze week over zou hebben. Het was een rommelige week waarin eigenlijk niks bijzonders gebeurde, maar die toch een volle indruk achterliet.
We begonnen met een 'mooie pinksterdag' en zowel het fietsen als de barbecue verliepen daardoor heel geslaagd (zie vorig blog). De eerste werkdag deze week zorgde voor veel fileleed. Ik had me dat niet gerealiseerd toen ik een hele tijd geleden voor die dag een afspraak maakte in Nieuwegein. Ruim 75 minuten deed ik erover om er te komen! Het was niet alleen de eerste werkdag van de week, maar ook na een lange, rustige 'meivakantie' en iedereen was weer present op de A2! De terugweg ging gelukkig vlotter, alhoewel ook niet helemaal filevrij.
Op woensdag was voor mij D-Day, oftewel de uitgestelde deadline voor publicatie was eindelijk bereikt! Om een uur of 10 kwam er groen licht en kon het publiceren en het versturen van het persbericht beginnen.
Vanaf dat tijdstip tot 's avonds 7 uur heb ik bijna ononderbroken achter de pc gezeten om alles af te handelen. Na het online zetten bleek namelijk ook nog dat alle diakritische tekens niet goed overgekomen waren. Dat zijn er heel veel op een website waar bacteriën en darmbarrières een grote rol spelen! Een flinke oefening in 'Find and Replace' was het gevolg. Aan het eind van de dag was het grootste gedeelte van de website weer normaal te lezen, wat nu nog rest komt later wel. Door deze tegenslag was het helaas niet meer mogelijk om op tijd in Den Bosch te zijn voor Marc Marie Huybregts. Zijn ongetwijfeld leuke show lieten we daarom voorbijgaan.
Alsof het zo afgesproken was, vielen tegelijk met de regen de nieuwe theaterprogramma's voor het seizoen 2008 - 2009 bij ons in de bus. Na een week die begon met práchtig weer, was het vanaf donderdag af en toe weer 'gewoon' nat.
Voor beide Bosche theaters, De Parade en het Koningstheater, startte de verkoop op zaterdag 17 mei. Daarom zat ik op vrijdagavond na 12 uur klaar achter de pc om meteen mijn voorkeuren via internet door te geven en kaarten te bestellen. Vorig jaar ging dat goed en nu vertrouw ik er ook weer op dat het gelukt is. Dat betekent dat we o.a. de nieuwe show van De Nieuwe Snaar (Foor 11) in het Koningstheater kunnen gaan zien. Iets waar we al weer een tijd naar uitkeken. Het optreden van Marc Marie Huybregts (Opdat ik niet vergeet) dat we deze week gemist hebben, is komend seizoen ook in de 'reprise' en we doen een nieuwe poging.
Het lijkt sowieso wel of we de laatste tijd erg op Den Bosch georiënteerd zijn. Het programma voor het Parktheater in Eindhoven hebben we ook doorgenomen, maar daarin vonden we niks extra's dat we de moeite waard vonden om voor naar Eindhoven te gaan.
Op zaterdag hadden we een gast te dineren. Ze promoveert binnenkort met mijn echtgenoot als co-promotor en dan is het bij ons traditie dat we eerst samen aan tafel gaan. Zo leer je elkaar voor de promotie ook in de privé-sfeer wat beter kennen en het is meteen een origineel cadeau van ons voor de promovendus. Deze keer kwam de promovenda alleen, met de trein. Daarom haalden we haar 's middags al van het station in Ravenstein en dronken daarna thuis vast een glas Brut om op voorhand de promotie te vieren. Na het eten moest ze dus ook weer weggebracht worden en terwijl mijn echtgenoot dat deed, ruimde ik vast op. Daarbij sneuvelden 3 glazen (!), gelukkig vóór ik ze afgewassen had. En nou maar hopen dat scherven echt geluk brengen, dan wordt het zeker een succesvolle promotie.
En toen was het weer zondag, tijd voor mijn blog. Ik ben benieuwd wat de komende week weer voor ons in petto heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten