zaterdag 2 augustus 2008

Het vakantiegevoel nog even vasthouden

Hoe houd je het goede gevoel van vakantie vieren zo lang mogelijk vast? De eerste week dat we terug waren uit Frankrijk was dat niet zo moeilijk. De dagelijkse plicht riep nog niet en we rommelden lekker wat in en om het huis. We negeerden bewust zoveel mogelijk de inkomende e-mails en hielden ons hélemaal niet met werken bezig. Dat mocht nog een week wachten.
Maar dan blijkt hoe snel het vakantiegevoel voorbij is als je weer aan de slag moet. Ondanks het prachtige weer zat ik afgelopen week veel meer binnen dan me lief was, maar dat kon niet anders. Werken achter de laptop in de tuin heb ik wel eens eerder geprobeerd, maar dat is geen succes. Er valt altijd teveel zon op je scherm en het is onmogelijk om je hele kantoor naar buiten te verplaatsen. Losse papieren die je naast je neerlegt, waaien weg en bovendien is er veel te veel afleiding in de vorm van voorbijgangers die wel even een praatje willen maken. Dan maar gewoon binnen met de luiken zoveel mogelijk dicht om de meeste warmte te weren. Er moesten teksten geschreven worden, o.a. over de Olympische Spelen en probiotica, andere nieuwsberichten moesten op websites geplaatst worden en er lagen foto's klaar die bewerkt en geplaatst moesten worden. Dan was er nog allerlei mail die tot na de vakantie had moeten wachten, de administratie moest worden bijgewerkt en de belasting wilde wel weer eens een schatting van me zien. Kortom, een gewone werkweek.

Behalve met zakelijke beslommeringen moest ik me noodgedwongen ook weer eens op het huishouden storten, want zelfs als je er bijna 3 van de 4 weken na de laatste keer niet bent, blijkt het toch vies te worden. Het zou kunnen dat onze huisdieren daar iets mee te maken hebben, en dan vooral de vlokken kattenhaar die met dit warme weer spontaan van de poes vallen. Ik had ook een goede reden om extra mijn best te doen, want er is vrijdag een film(pje) over ons huis gemaakt dat uitgezonden zal worden door KKN Regio TV. Cameraman Toon Willems is ruim een uur bezig geweest voor wat uiteindelijk een clip van 3 minuten moet worden. Behalve dagelijks 2 maal op TV, komt het filmpje ook op de website van KKN Media. Een extra kans om een koper voor ons huis te vinden, daar wil je wel even voor poetsen. Zeker nu de markt zo goed als plat ligt, moet je alle mogelijkheden die er zijn benutten.

Verder was het deze week komkommertijd, Nederland viert nog steeds vakantie. De ene helft is terug en de andere helft gaat net weg. Soms geeft dat wat communicatieproblemen, maar met de hoge temperaturen van de laatste dagen is er niemand die zich daarover druk wil maken. Over een paar weken draaien we wel weer op volle toeren. Behalve het nieuws over het Joegoslavië Tribunaal en Rabodan Karadzic zijn er weinig serieuze berichten. Ik hoorde deze week 'nieuws' over de nieuwe homo-omroep van Gordon, over het fenomeen dat zichtbare onderbroeken onder de zembroek niet meer worden toegestaan in zwembaden (schijnt een trend te zijn), over de verkoop van de eerste foto's van de tweeling Jolie-Pitt en nog meer onzinnige feiten. Maar de mooiste uitspraak die ik deze week op TV hoorde was van Diederik Samson (PVDA kamerlid), hij zei: "Tegen de waanzin van een opblaasbare jacuzzi in de tuin kunnen we niet op." Die uitspraak deed hij niet speciaal voor het Journaal, maar komt uit een interview over het klimaat in het ledenblad van de PVDA 'Rood' uit april 2008. Het was dus niet actueel, geen echt 'nieuws', maar trof mij door de 'We want it all and we want it now'-mentaliteit (oorspronkelijk een nummer van Queen) die Samson hier aan de kaak wilde stellen. Helemaal mee eens, ook al weet ik best dat we er allemaal min of meer aan meedoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten