zondag 22 oktober 2006

Live from Mill

Deze week de laatste updates uit Mill. Jullie hebben nog wel wat achterstallig nieuws van me tegoed, dus maak ik er maar een stukje van.

Ten eerste wordt het de hoogste tijd om verslag te doen van mijn avonturen bij de 'afslankstudio'. Op 4 juni berichtte ik jullie dat ik na 2 bezoekjes aan zo'n studio al een kilo lichter was en dat ik hoopte dat ik na de afgesproken 30 keer zo'n 15 kilo afgevallen zou zijn. Ik kan jullie melden dat ik inmiddels 33 keer - ja ik heb nog 10 extra oefensessies eraangeplakt - geweest ben en daarmee al 11½ kilo en 79 cm kwijt ben. De centimetergarantie heb ik daarmee al ruimschoots gehaald, helaas nog niet helemaal die 15 kilo, maar uiteindelijk gaat me dat wel lukken. In ieder geval kan ik weer een heleboel 'oude' kleren aan die ik ooit eens apart gelegd had voor slankere tijden. Het scheelt echt een paar maten, dus ik ga nog even door! Letterlijk met (af)vallen en opstaan, probeer ik de grote lijn te volgen en houd daarom keurig een grafiekje bij in Excel. Dat motiveert enorm omdat daarop duidelijk te zien is dat mijn gewicht gestaag afneemt. Aan het eind van dit jaar hoop ik mijn overtollige 15 kilo's kwijt te zijn!

Wie regelmatig deze weblog bezoekt, neemt waarschijnlijk ook wel eens een kijkje op Station Mill. Daar kon je een paar weken geleden lezen dat de Edah in Mill een Albert Heijn wordt. Deze week zijn ze met de verbouwing begonnen, over een dag of 10 kan ik voortaan tevoet naar mijn favoriete supermarkt! Nu is het nog wel even doorbijten, want de Julianastraat (waarop onze oprit uitkomt) lijkt een grote bouwput. Er is zelfs de hele nacht doorgewerkt van zaterdag op zondag, maar waarschijnlijk wordt het vanaf nu alleen maar beter.

In februari schreef ik een stukje over de bezoekjes aan mijn moeder in het verpleeghuis. Inmiddels is haar toestand zodanig verslechterd dat ze niet meer uit haar bed komt, van een wekelijkse manicure is dan ook geen sprake meer. Zelfs de kapper, die de laatste tijd aan haar bed kwam om haar haar te krullen, wordt te vermoeiend. De meeste tijd slaapt ze en als ze wakker is, ligt ze wat rond te kijken. Omdat ze niet meer genoeg beweegt en daardoor de kans op doorliggen erg groot wordt, is er sinds begin van deze week ook een 'houdingschema' op haar van toepassing. Om de anderhalf uur wordt ze gedraaid, linkerzij-rug-rechterzij-rug, dat gaat dag en nacht door. Met kussens wordt ze ondersteund, zodat ze niet terug kan rollen. Ze herkent ons nog een beetje, maar namen worden moeilijker. Aan mij vraagt ze steeds of ik 'ons Riky' mee kan brengen, 'mijn Riky' noemt ze dat soms in haar wanhoop, maar dat ben ik dus zelf. Het is een moeizame gang geworden, die bezoekjes aan het verpleeghuis en aan een moeder die er niet meer voor je is.

Toen ik deze week voor een organisatie 2 domeinnamen aan moest vragen, waaronder een .eu domein, heb ik ook maar meteen een lievendag.eu domein aangevraagd. Onder het mom van 'je kan het maar hebben', staat het nu op mijn naam. Wat ik er precies mee ga doen, weet ik nog niet, maar het lijkt me een uitstekende plek voor alle stamboomgegevens die ik tot nu toe verzameld heb over de naam Lievendag. Daar moet ik nog eens stevig over na gaan denken, maar binnenkort komt er meer nieuws over op www.lievendag.eu (en natuurlijk op www.lievendag.nl).

Als laatste nog een vrolijk bericht uit Mill en zoals de titel al vermeld zelfs Live from Mill! Gisteravond was er feest in Mill, een muziekspektakel georganiseerd door de Ondernemersvereniging Mill. Meer daarover op Station Mill, maar voor een echt live-filmpje kun je alvast naar filmpje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten