zondag 29 oktober 2006

Wintertijd

Was ik eindelijk eens heel vroeg vanochtend om mijn stukje op de weblog te zetten, werkte de Blogspot server niet! In plaats van mijn vertrouwde 'dashboard' kreeg ik een error melding. Was ik er nog niks mee opgeschoten dat ik een uurtje tijdwinst had i.v.m. de wintertijd!
Wintertijd is niet bepaald mijn favoriete woord, winter is helemáál niet mijn favoriete seizoen. Ik houd niet van kou en al helemaal niet van sneeuw. Sommige mensen begrijpen daar niks van, maar wat ík niet begrijp is de kinderlijke blik waarmee men naar een sneeuwlandschap kijkt waarvan je weet dat het binnen enkele dagen in een vieze modderpoel verandert en voor veel overlast zorgt in het dagelijks leven. Krijg ik van veel zon en lekker warm weer - het mag zelfs gerust héét zijn - veel energie, van winters weer word ik vooral suf en chagrijnig. De officiële overgang van zomer- naar wintertijd is voor mij dan ook geen prettige dag. Het enige voordeel dat ik er uithaal is een uurtje extra en zelfs dat kon ik vanochtend niet invullen zoals ik het graag gewild had.

Wát had ik dan allemaal in dat uurtje extra op dit blog willen zetten?

  • Bijvoorbeeld het verhaal over de 150 bouwvakkers die min of meer in onze achtertuin bezig waren om de Edah om te bouwen tot AH. Het ergste is nu voorbij en de komende week wordt de nieuwe supermarkt ingericht en komen alle artikelen in de schappen. Vanaf donderdag kunnen we er weer boodschappen doen.

  • Of over alle opengebroken wegen in Mill. Als je de weg hier niet weet, is het niet gemakkelijk om van A naar B te komen als je dwars door Mill moet. Ook voor de Millenaren is het iedere keer weer een verrassing welke route je moet nemen.

  • Misschien over het bezoek met Muis aan de dierenarts. Waarom ik na 3 maanden alweer een afspraak voor haar moest maken en hoe dat bezoekje verliep, kun je nu lezen op Station Mill.

  • Wisten jullie al dat Mill een nieuwe burgemeester krijgt? Na de tijdelijke burgervader Jan de Groot, komt er vanaf januari een jonkie van 40 over ons waken. Hans Verheijen is de naam, maar verder had ik nog niet zoveel over hem kunnen melden.

  • Dat de route van le Tour de France 2007 deze week bekend is geworden en dat wij alweer bezig zijn met het plannen van een weekend rond de Proloog. Komend jaar in Londen, kan het nog leuker?

  • In een onbedwingbare zin in zon heb ik deze week ook vast de zomervakantie voor 2007 geboekt! Ik kon het gewoon niet laten en wilde graag iets warms in het vooruitzicht hebben. Via de knop van Eurorelais elders op dit blog is zo'n vakantie zo geregeld! Het resultaat? Een geweldig huis op een groot stuk grond met zwembad, helemaal vrij. Leuke bijkomstigheid is dat wij tijdens ons verblijf ook nog heel dicht aan de route van de 10de etappe zitten. Dat wordt dus direct na het weekend Londen door naar Zuid Frankrijk!!

  • Ook leuk was het bezoek aan een van onze kinderen gisteren. Sinds kort woont die in Utrecht, zodat ze daar alledrie weer bij elkaar in de buurt wonen. Bij ons zijn de kinderen niet ver weg gaan wonen, maar zijn wij als ouders 'ver van huis' gaan wonen. Maar voor diegenen die ons beter kennen, klinkt dit wat vreemd, want zij weten dat wij weer zijn teruggegaan naar Brabant. Over die terugkeer zou ik iedere dag wel kunnen schrijven, want dat is een hele goede beslissing geweest. Het was echt een thuiskomen toen wij anderhalf jaar geleden hier gingen wonen. Met alle nadelen die er ook aan vastzitten - kinderen ver weg, in de file naar het werk, niet even snel een avondje Utrecht of Amsterdam, weinig multiculti in de directe omgeving - zijn wij hier helemaal op onze plaats!

Laat de winter maar komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten