woensdag 18 april 2007

Armatrading: my all time favourit


Dinsdag was het dan eindelijk zover: mijn favoriete zangeres trad op in Paradiso in Amsterdam. Na jaren te hebben genoten van al haar cd's vond ik het wel eens tijd worden om haar live te horen. Het werd een avond om niet te vergeten, Joan Armatrading is na ruim 30 jaar 'podiumervaring' nog zo goed als nieuw. Zichtbaar staat ze te genieten van haar eigen show en haar enthousiasme werkt aanstekelijk op haar publiek. Ze houdt voortdurend contact, reageert op opmerkingen uit het publiek en maakt zelfs tijd vrij om even 'bij te kletsen'. Hoe gemoedelijk dat ging zie je onder deze link.
Een setlist van de avond heb ik via een andere fan gekregen die ik op Joans' netwerk heb gevonden. Via die site www.jabaspace.com heb ik ook een mail naar Joan gestuurd met dezelfde vraag, maar ik betwijfel of daar ooit antwoord op zal komen...
Setlist:
Heaven - Devil I Know - Woman In Love - Show Some Emotion - Somethings Gonna Blow - Play the Blues - Into the Blues - Tall in the Saddle - Love and Afffection - All the Way from America - My Babys Gone - Empty Highway - Cool Blue - You Rope You Tie Me - Call Me
Names - Me Myself I - Willow - Drop the Pilot


Dat haar uiterlijk behoorlijk 'met de tijd' is meegegaan, bewijzen de beelden van een oude opname. Klik op de foto voor de bijbehorende muziek: het nummer waarmee Joan Armatrading mij voor eeuwig onder haar fans mag rekenen. Over de muziek kun je zelf oordelen en wat de tekst betreft, die getuigt van een scherp realiteitsbesef. Tijdloos en helemaal waar.

3 opmerkingen:

  1. Anoniem2:23 p.m.

    Herkansing: aanstaande maandag op Bevrijdingspop in Haarlem, rond half tien, en helemaal gratis....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo 'anoniem',
    Eigenlijk ben ik principieel tegen anonieme reacties, mijn blog is ook bepaald níet anoniem! Deze reactie kan echter geen kwaad, dus vooruit dan maar weer...
    Zou er graag heen gaan, maar weet nog niet of me dat gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem3:37 p.m.

    Oh sorry dat het anoniem was. Ik was op zoek naar de setlist, en al googelend kwam ik bij jou. En dus dank voor de setlist. En als tegenprestatie wilde ik jou en je lezers ff wijzen op het concert as maandag...
    En ik klikte dus ff snel op anoniem...
    NB, ik was vorig jaar niet in Paradiso, wel in Groningen, en in Gouda. Allebei ook erg goed. Ik ben al jaren een regelmatige bezoeker van Joan. En ik kan het iedereen aanbevelen om maandag lekker te komen luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen