dinsdag 10 april 2007

Bob Dylan in person


(klik afbeelding voor video)

Nooit gedacht dat het nog eens zou gebeuren, maar gisteravond heb ik hem in levende lijve gezien. Tenminste dat mag ik aannemen. Hij stond namelijk zo ver weg dat het niet meer was dan een man met een hoed op, die met de stem van Bob Dylan een geweldig concert gaf. Je kunt niet zeggen dat hij een fantastische show stond weg te geven, dat is dan ook niet de stijl die je van Dylan verwacht. Geheel naar verwachting begon het concert om stipt half 8 en 2 uur later was het 'gedaan'. Voor iemand van bijna 66 is dat lang niet gek. Bijkomend voordeel voor het publiek, dat overigens ��rg keurig was, was dan ook dat we allemaal weer op tijd naar huis/bed konden!
Toch gek dat ik zo'n 35 jaar geleden voor mijn eindexamen Engels een songtekst van Bob Dylan moest bespreken, die ik nu na zoveel tijd door de meester zelf hoor zingen. Een prachtige uitvoering van Highway 61 Revisited! Na afloop van het concert hoorde ik een erg jeugdige fan zeggen dat het zo jammer was dat Dylan geen bekende nummers had gespeeld! Slecht geluisterd dus jongeman, maar je moet ze natuurlijk wel herkennen...
Wat wel erg opvalt, zelfs als je heel ver weg staat: Dylan doet geen enkele moeite om te communiceren met zijn publiek. Gewoon spelen en dat is het. Pas als het concert bijna afgelopen is, stelt hij zijn muzikanten voor. Maar ook dat klinkt niet erg bezield.
Toch kan ik zeggen dat wij een mooie Dylan-avond hebben meegemaakt. Je moest erbij zijn om dat te begrijpen!

Setlist 9 april HMH

Cat's In The Well
Don't think twice, it's alright
Watching the river flow
It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)
Spirit On The Water
High water
To Ramona
Rollin' And Tumblin'
Visions of Johanna
Highway 61 Revisited
When The Deal Goes Down
Most likely you go your way (and I'll go mine)
Ain't talkin'
Summer Days
Like A Rolling Stone

Toegift

Thunder On The Mountain
All Along The Watchtower


Klik hier voor een uitvoerige recensie.

2 opmerkingen:

  1. Anoniem7:20 p.m.

    Beste,
    Het was een prachtig concert maar ik weet zeker dat hij ook visions of Johanna ook heeft gespeeld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je anoniem reageert, ik kan hier dus niks boven zetten!
    Je hebt wel gelijk dat hij ook 'Visions of Johanna' heeft gespeeld. De setlist klopt inderdaad niet helemaal. Zal voortaan beter opletten!

    Groet, Riky

    BeantwoordenVerwijderen